Traditioner i børnehaven

Faste traditioner i børnehaven Pilehaven

• Fastelavn: Vi klipper/klistrer til højtiden, børn og voksne kommer udklædt, vi slår katten af tønden, og finder en katte konge og dronning.
  • Påske: Vi klipper og klistrer til højtiden.
  • Fødselsdag: Børnene bliver fejret i børnehaven, de får en gave som de andre børn har lavet, vi synger sange og fødselsbarnet deler noget ud.
  • Spiregruppen: Det sidste halve år i børnehaven er de store børn på tværs af stuerne samlet 1 formiddag om ugen, fra jan og til sommerferien. I Spiregruppen laves der forskellige aktiviteter og opgaver, som skal være med til at forberede børnene på den kommende skolestart.
  • Blomsterdage: Hvert forår har vi blomsterdage, hvor børnene har hver deres blomst/plante med hjemmefra. Børnene planter selv deres egen plante og er med til at vande, luge og passe på hinandens planter.
  • Bedsteforældredag: 1 gang om året afholder vi bedsteforældredag.
  • Forældrekaffe: Sammen med Institutionsbestyrelsen afholder vi forældrekaffe ca. 1 gang om måneden. Her kan forældre møde hinanden og opleve deres barns hverdag i børnehaven.
  • Arbejdsdag: En fredag i august har vi arbejdsdag, alle forældre deltager i at renovere/rydde op, male, og vaske børnehaven. Dagen slutter med spisning og hygge.
  • Fotografering: Fotografen kommer hvert år omkring september og fotograferer børnene.
  • Gamle skolebørn på besøg: I september inviterer børnehaven alle de ”gamle” skolebørn på besøg i børnehaven, for at høre hvordan det går i skolen.
  • Halloween: Vi klipper og klistrer til højtiden.
  • Jul: Vi har julegave-værksted. Spiregruppen går Lucia. Vi har forældre-juleklip, børnejulefrokost og Julehygge i Skalborg Kirke.