Opstarten i Pilehaven

Opstarten

Når vi får besked om, at Jeres barn skal starte i Pilehaven, inviterer vi Jer forældre til en opstartssamtale i Pilehaven. Her deltager barnet ikke, da det er på dette møde, vi informerer om Pilehaven og I sammen med barnets kommende kontaktpædagog, og evt. pædagogisk leder, er i dialog omkring Jeres barn og sammen planlægger opstarten.

Tryghed og genkendelighed er vigtig for barnets positive overgang til børnehave. Derfor inviteres I og Jeres barn også til at komme på besøg inden opstarten. Her får I som familie mulighed for at opleve stemning, kultur samt møde børn og voksne der fremtidigt vil blive vigtige personer i jeres barns liv.

På barnets første dag i børnehaven, er en af jer forældre med. Nogle børn har brug for, at I er med flere dage og vi oplever også, at mange børn har brug for korte dage den første tid. Her vil I opleve, at vi er i tæt dialog med Jer omkring, hvad der er bedst for Jeres barn.

Udover at I tilbydes en opstartssamtale, tilbydes I også til en opfølgningssamtale indenfor 3-6 måneder og senere en skolestartsamtale, hvor vi gennemgår barnets sproglige, motoriske og sociale udvikling og trivsel.

Hvis vi eller I har behov for yderligere samtaler, så er det også en mulighed.